پیج رنک (Page Rank) چیست؟! | ام تی دیزاین | مرکز تخصصی طراحی وب سایت

  • انجمن صنفی کارفرمایی لوازم خانگی تبریز
  • شرکت فرهنگ گستر ایلیا (نمایندگی بیمه آسیا)
  • شرکت لوازم خانگی اویم استیل
  • وب سايت تالار معلم تبريز
  • وب سایت گروه فنی " متال تک "

ویژه جشنوارها


پشتیبانی 24 ساعته

Support@MTDesign.Ir
+۹۸ ۴۱-۳۳۲۹۷۸۳۹

برخی از مشتریان :

  • انجمن خدمات مهندسی و صنعتی آ.ش
  • انجمن سازندگان قطعه ،ماشین و صنعت خودرو تبریز
  • انجمن صنفی تولیدکنندگان مبل آ-ش
  • تولید و پخش پوشاک نوزادی یامور
  • خدمات شبکه و دیتا سنتر آیگون
  • خوشه سبزه و کشمش مراغه،بناب و ملکان
  • شبکه توزیع و فروش انجمن مبلمان آ-ش
  • شرکت بازرگانی آرتین اسـوه پـارس
  • شرکت بازرگانی استقلال تجارت ارس
  • شرکت بازرگانی دائم تجارت آسیا
  • شرکت پارس تن آرا
  • شرکت تجاری بازرگانی فـدک
  • شرکت توسعه کسب و کار تسکو
  • شرکت فـــدک خودرو ارس
  • شرکت فرا صنعت طرح اندیشان
  • شرکت وستا توان فرتاک
  • فروشگاه اینترنتی تولیدی پوشاک یامور
  • ماشین سازی بچینگ آرمه ایران
  • مرجع تخصصی موبایل برای ایرانیان
  • واردات خودرو منطقه آزاد ارس " ارس بنز "
  • وب سايت شخصي سيد اسلام فياضي
  • وب سایت جشنواره " عید تا عید " ارس
  • وب سایت رسمی حامد افسری
  • وب سایت شخصی امین حسینی

جستجو در سایت


پیج رنک (Page Rank) چیست؟!

 

پیج رنک گوگل چیست؟ | ام تی دیزاین

Google Page Rank یا رتبه گوگل

 

شاید شما هم مثل تمامی وبمسترها هر از گاهی پیج رنک گوگل سایتهای خودتان را بررسی کنید تا از تغییرات آن مطلع شوید. اما آیا واقعا پیج رنک گوگل فاکتوری تعیین کننده و بسیار مهم می باشد؟ آیا پیج رنک گوگل می تواند معیاری برای موفقیت و یا شکست یک سایت مطرح شود؟ بسیاری از خریداران دامنه و وب سایت حاضرند مبلغ بیشتری را برای سایتهای با پیج رنک بالاتر هزینه کنند آیا این کار سنجیده و صحیح است؟

در این مطلب قصد دارم به بررسی پیج رنک گوگل و اهمیت و عدم اهمیت آن بپردازم. ضمن اینکه نتایج نظرسنجی که درباره ی این موضوع در یکی از سایتهای معتبر صورت گرفته را به اطلاعتان میرسانم.  لطفا به ادامه ی مطلب را مطالعه فرمایید … 

.

 

 .

در تعریف کلی رنک به معنای رتبه و شاخص می باشد. گوگل به عنوان بزرگترین غول آنلاین مانند کمپانی های دیگر رنکینگ واحدی برای سایتها مطرح می کند. شاخص رنکینگ گوگل به ۱۰ واحد تقسیم شده است. اصل رتبه بندی و رنکینگ گوگل براساس لینکها و بک لینکها (Back Links) تعیین می شود اما در کنار این عامل بیش از ۲۰۰ فاکتور دیگر هم تاثیر گذار می اشند. هر چقدر تعداد لینکها و بک لینکهای طبیعی بیشتر باشد پیج رنک سایت هم بیشتر می شود.

بسیاری از وبمسترها و وبلاگ نویسهای آماتور در شروع کار دائما پیج رنک گوگل سایت و وبلاگ خود را مانیتور می کنند و از افزایش آن خوشحال می شوند و احتمالا با کاهش آن ناراحت ! این دسته از افراد تغییرات پیج رنک گوگل را به عنوان ملاکی برای موفقیت و یا شکست سایتها و وبلاگها می پندارند. خریدارانی هم که در بازار خرید و فروش دومین و وب سایت فعالیت می کنند حاضرند مبلغ بیشتری را برای سایتها و دامنه های رنک دار هزینه کنند. شاید همین مورد است که باعث می شود تا اهمیت پیج رنک گوگل کمی بیشتر شود.و یا بسیاری از افرادی که در محیط اینترنت به تبلیغات و بازاریابی اشتغال دارند حاضرند مبالغ بالایی جهت رزرو تبلیغ در یک سایت با رنک بالای گوگل بپردازند. اما این سوال مطرح می شود که واقعا اهمیت پیج رنک گوگل چقدر است؟

.

Susan Moskwa یکی از کارمندان گوگل میگوید:

ما دفعات زیادی به وبمسترها گفتیم که روی عدد پیج رنک تمرکز نکنند. بسیاری از وبمسترها و صاحبان سایتها فکر می کنند پیج رنک گوگل فاکتوری مهم و اساسیست که بایستی دائما مانیتور شود اما واقعا اینگونه نیست.

عدد پیج رنک گوگل ملاکی غلط و ناکارآمد می باشد و شخصا اعتقادی به عدد پیج رنک گوگل ندارم. بارها در این مورد دوستان از من سوال کرده اند که چرا با وجود اعمال تغییرات و بهینه سازی سایت اما تغییر در پیج رنک گوگل نداشتیم اما تنها نظر و جواب من این بوده که عدد پیج رنک را کاملا فراموش کنید.

خریداران دامنه و وب سایت به خصوص در ایران هم دائما دچار مشکل می شوند. وقتی پیشنهاد فروش یک دامنه با رنک مثلا ۴ را دریافت می کنند بی درنگ حاضرند مبلغ بیشتری هزینه کنند تا صاحب این دامنه شوند. قیمت دامنه با رنک ۴ در ایران حداقل ۶۰-۷۰ هزار تومان هست درصورتی که خریداران حرفه ای تر که به این مسائل واقف تر هستند حاضر نیستند بیشتر از ۳۰ دلار برای اینگونه دومین ها هزینه کنند.

حدود ۶ ماه پیش در سایت معتبر seroundtable.com نظرسنجی ای دراین باره از وبمسترها به عمل آمد. در این نظرسنجی بیش از ۳۰۰ وبمستر شرکت کرده بودند. نتایجی که در این نظرسنجی به دست آمد جالب است:

سوال: پیج رنک گوگل برای شما در سال ۲۰۱۰ چقدر مهم است؟
– تا حدودی مهم است. ۴۱ درصد
– مقدار کمی مهم است. ۲۷ درصد
– اصلا مهم نیست. ۱۸ درصد
– بسیار مهم است. ۱۳ درصد

.

چهار سایت جالب و بحث انگیز

شاید کمتر کسی وجود داشته باشد که سایت CNN.com را از لحاظ محتوا – بهینه سازی و … قبول نداشته باشد. این سایت دارای رتبه ی ۶۱ جهانی (طبق رنک الکسا) هست و رنک گوگل این سایت هم ۱۰ میباشد. این رنکها از نظر من کاملا طبیعی و باور پذیر هستند. اما آیا رنکهای چهار سایت زیر قابل قبول میباشند؟

w3.org : دارای رنک جهانی ۳۷۸ و پیج رنک ۱۰ گوگل !
usa.gov : دارای رنک جهانی ۵۷۶۶ و پیج رنک ۱۰ گوگل !!
europeana.eu : دارای رنک جهانی ۱۳۸۴۸۰ و پیج رنک ۱۰ گوگل !!!

اما با وجود تمام این ها چیزی که برای ما بسیار مهم است رنک کلمات کلیدی (کیوردها) می باشد. برای مثال شاید شما صاحب یک فروشگاهی باشید که رنک یک دارد اما در تمام کلمات کلیدی مرتبط با محصولاتتان صاحب رتبه های برتر جستجو باشید. به این ترتیب دیگر نیازی به مانیتور کردن پیج رنک گوگل ندارید.




برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,