بهینه سازی (SEO) – سری اول | ام تی دیزاین | مرکز تخصصی طراحی وب سایت

  • انجمن صنفی کارفرمایی لوازم خانگی تبریز
  • شرکت فرهنگ گستر ایلیا (نمایندگی بیمه آسیا)
  • شرکت لوازم خانگی اویم استیل
  • وب سايت تالار معلم تبريز
  • وب سایت گروه فنی " متال تک "

ویژه جشنوارها


پشتیبانی 24 ساعته

Support@MTDesign.Ir
+۹۸ ۴۱-۳۳۲۹۷۸۳۹

برخی از مشتریان :

  • انجمن خدمات مهندسی و صنعتی آ.ش
  • انجمن سازندگان قطعه ،ماشین و صنعت خودرو تبریز
  • انجمن صنفی تولیدکنندگان مبل آ-ش
  • تولید و پخش پوشاک نوزادی یامور
  • خدمات شبکه و دیتا سنتر آیگون
  • خوشه سبزه و کشمش مراغه،بناب و ملکان
  • شبکه توزیع و فروش انجمن مبلمان آ-ش
  • شرکت بازرگانی آرتین اسـوه پـارس
  • شرکت بازرگانی استقلال تجارت ارس
  • شرکت بازرگانی دائم تجارت آسیا
  • شرکت پارس تن آرا
  • شرکت تجاری بازرگانی فـدک
  • شرکت توسعه کسب و کار تسکو
  • شرکت فـــدک خودرو ارس
  • شرکت فرا صنعت طرح اندیشان
  • شرکت وستا توان فرتاک
  • فروشگاه اینترنتی تولیدی پوشاک یامور
  • ماشین سازی بچینگ آرمه ایران
  • مرجع تخصصی موبایل برای ایرانیان
  • واردات خودرو منطقه آزاد ارس " ارس بنز "
  • وب سايت شخصي سيد اسلام فياضي
  • وب سایت جشنواره " عید تا عید " ارس
  • وب سایت رسمی حامد افسری
  • وب سایت شخصی امین حسینی

جستجو در سایت


بهینه سازی (SEO) – سری اول

مقدمه : 

به طور متوسط ۷۵ الی ۸۰ درصد بازدیدهایی که از یک وب سایت صورت می‌گیرد از درگاه موتورهای جستجو می باشد. نکته قابل توجه این است که اکثریت مردم فقط ۲ صفحه اول از نتیجه بازگشتی توسط موتورهای جستجو را بررسی می‌کنند.

.

SEO چیست؟
SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد.
برای اینکه رتبه وب سایتتان را افزایش دهید باید به موتورهای جستجو بگویید که سایت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می کند. برای معرفی زمینه فعالیت وب سایتتان به موتورهای جستجو باید از کلمات کلیدی (keywords) مناسب در جاهای مختلفی از سایتتان استفاده کنید.

.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب
قبل از اینکه ما مشغول جمع آوری اطلاعات برای سایت شویم، باید تعدادی کلمه کلیدی، متناسب با زمینه فعالیت‌مان انتخاب کنیم و سپس این کلمات را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. این مرحله یکی از مهمترین مراحل در علم SEO می‌باشد.

تجزیه و تحلیل کلمات انتخاب شده شامل موارد زیر می‌باشد:

۱- کلمات انتخاب شده را در موتورهای جستجوی معروف نظیر Google جستجو کنید. با این کار رقبای اصلی شما مشخص خواهند شد. سپس شما باید سایت‌های رقیب را بررسی کنید، در ادامه خواهیم گفت که در بررسی سایت‌های رقیب به چه نکاتی باید توجه کرد.

۲- سعی کنید کلمات عمومی را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب نکنید.

بعنوان مثال اگر زمینه فعالیت شما فروش قطعات کامپیوتری دست دوم است، کلمه “کامپیوتر” کلمه مناسبی نمی‌باشد. زیرا شامل تاریخچه کامپیوتر، علوم کامپیوتر و… نیز می شود ولی کلمه “قطعه دست دوم کامپیوتر” کلمه مناسبی خواهد بود.

۳- بهتر است از کلمات ترکیبی بعنوان کلمات کلیدی استفاده کنید زیرا رقابت برای کلمات مفرد بیشتر است. پس از اینکه ترافیک سایت شما به یک حد قابل قبولی رسید، می‌توانید رقابت خود را برای کلمات مفرد ادامه دهید.

چگونه کلمات کلیدی انتخاب شده را به موتورهای جستجو بشناسانیم؟در این مرحله هدف این است که کلمات انتخاب شده را در جاهای مختلف سایت بکار بریم تا ربات‌های موتورهای جستجو هنگام پیمایش سایت ما، اطلاعات کافی از زمینه فعالیت ما بدست آوردند. برای این منظور به ازای هر یک از کلمات انتخاب شده یک صفحه، اطلاعات می‌نویسیم.

بهتر است در هر صفحه تمرکز بر روی یک کلمه باشد. نکته قابل توجه این است که باید سعی شود کلمه مورد نظر در متن ما بیش از اندازه تکرار نشود زیرا در این صورت ربات‌های موتورهای جستجو، سایت ما را جزو سایت‌هایی قرار می دهد که هدف آنها مختل کردن فعالیت موتورهای جستجو است (spam) و هیچگاه سایت شما در بانک اطلاعاتی موتورهای جستجو قرار نخواهد گرفت. به طور کلی گفته می‌شود بهتر است در یک صفحه ۲ الی ۳ درصد از کلمات، به کلمات کلیدی اختصاص یابد.

همچنین با توجه به این نکته که ربات‌های موتورهای جستجو، صفحات وب را از بالا به پایین و از چپ به راست پیمایش می‌کنند، بهتر است که در ابتدا و انتهای صفحات، کلمات کلیدی بکار برده شوند. معمولاً در پایین صفحات وب (زیر کپی رایت سایت) کلمات کلیدی مرتبط با صفحه نوشته می‌شوند.

.

سئو (SEO)  در ام تی دیزاین

در اکثر مراکز طراحی وب ، خدمات سئو ، خدمات غیر رایگان و دارای هزینه مجزا در پروسه طراحی وب است ، اما گروه طراحی وب ام تی دیزاین ، در تمامی پروژه های خود ، سرویس سئو اولیه یا بهینه سازی اولیه را برای تمامی وب سایت ها داینامیک (دینامیک) و استاتیک را بصورت کاملا رایگان ارائه می کند !

این بهینه سازی اولیه شامل : 

۱. آدرس دهی ها صحیح، کوتاه و اصولی برای صفحات
* در وب سایت های داینامیک : ایجاد بستر آدرس دهی مناسب توسط کاربر

۲. انتخاب کلمات کلیدی و توصیف مناسب برای وب سایت مربوط به نوع فعالیت و خدمات وب سایت
* در وب سایت های داینامیک : ایجاد بستر ایجاد کلمات کلیدی توسط کاربر

۳. ایجاد سایت مپ و معرفی سایت مپ (نقشه سایت مخصوص موتورهای جستجو) به موتورهای جستوجو
* در وب سایت های داینامیک : استفاده از پلاگین های سایت مپ ساز برای بروز رسانی خودکار سایت مپ

۴. ثبت وب سایت در موتورهای جستجو

 




برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,